Balda inovasyon yaptı rakiplerinin ‘toz’unu attırdı

Türkiye’nin ilk toz balını, inovasyon çalışmalarına ağırlık veren Anavarza Bal üretmeye başladı. Toz bal, mamadan gofrete kadar birçok üründe gıda şirketlerinin ihtiyacını karşılayacak

Bal sektörünün önde gelen markalarından olan ve ar-ge’ye ağırlık veren Anavarza, krem baldan sonra Türkiye’nin ilk toz bal üretim hattını faaliyete geçirdi. Anvarza’nın toz balı, mamadan gofrete kadar birçok üründe gıda şirketlerinin toz bal ihtiyacını karşılayacak. Girişimcilik Ekosistemi Derneği (GED) Başkanı Esra Özden, “Türkiye’de her marka, Anavarza’nın yolundan gitse iki yılda ihracat kilogram bedelimiz iki katına çıkar” dedi.

 

KAZANÇ YABANCIYA GİTMESİN

GED Yönetim Kurulu üyeleri, Adana’nın Kozan ilçesindeki Anavarza Bal üretim tesislerinde incelemelerde bulundu. GED yöneticilerine dünya ve Türkiye’deki bal sektörüyle ilgili bilgi veren Anavarza Bal Genel Müdürü Can Sezen, “Aroma çeşitliliği ve rekoltede dünya lideri olan Türkiye, balın katma değerinin artırılması konusunda yeterli düzeyde değil. O yüzden üretimin çilesi bize, kazancın sefası yabancıya kalıyor” dedi. Anavarza Bal olarak bu durumu tersine çevirmeye yönelik ürün geliştirme çalışmalarının devam ettiğini anlatan Sezen, krem balın ardından Türkiye’nin ilk toz bal üretim hattını bünyelerine kazandırdıklarını söyledi.

 

DÜNYA BAL LİDERİNE İHRACAT

Dünyada en fazla bal üreten ülke olan Çin’e krem bal ihracatı gerçekleştirme başarısı yakaladıklarını anlatan Sezen, “Türkiye, coğrafi ve iklimsel avantajıyla elde ettiği doğal baldan daha fazla kazanç sağlayabilir ama bunun için katma değeri üretiminin kovandan başlaması gerekiyor. Arıcılar, polen, propolis, arı sütü ve arı zehiri üretimi yapacak, bizler de bu ürünlerden katma değeri yüksek, inovatif ürünler geliştireceğiz. Anavarza bu çerçevede görevini yerine getiriyor. 2 milyon TL yatırımla toz bal ürettik. Gıda endüstrisinin ilgi gösterdiği ürünleri tüketicinin şeker yerine kahve ve çayında kullanabilmesi yönünde çalışma yapıyoruz. Ar-ge birimimiz durmuyor. Ballı yara bezi, pastil, krem gibi ürünler üzerindeki ürün geliştirme çalışmalarımız devam ediyor” diye konuştu.

 

GRAMINDAN 20 BİN DOLAR KAZANMALIYIZ

GED Başkanı Esra Özden de laboratuvarı, ar-ge birimi ve modern tesisleriyle Anavarza Bal’ın Türkiye’nin bu alanda üretim yapan iki büyük tesisinden birine sahip olduğunu ancak, bütün bunlardan daha önemli olanın bu şirketin inovasyon anlayışı olduğunu söyledi. Anavarza Bal’ın GED’in kurumsal üyesi olduğuna dikkat çeken Özden, “Baldan yeni ürün geliştirme projesi olan genç girişimci adaylarımız için Anavarza iyi bir okul. Adana, bal üretiminde her zaman Türkiye’nin ilk 3 kenti arasında yer alıyor. Bu değerli ürünü sadece bal olarak iç ve dış tüketicinin önüne koymak iş değil. Fransa’da bir şirket baldan ilaçtan kozmetiğe 70 farklı ürün çıkarıyor. Bunu biz de yapacağız. Bir kilogram bal 20 dolar, bir gram arı zehiri 2 bin dolar. Arı zehrinden elde edilen ilacın gramı 20 bin dolar. Türk girişimcisini kimse 20 dolara mahkum edemez. GED, katma değeri yüksek üretim hedefleyen, inovatif iş fikri olan girişimcileri geliştirmek için kuruldu” dedi.

 

30’DAN FAZLA AROMA

GED’in  Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Barış Avcı, Genel Sekreter Tezcan Altınordu, Yönetim Kurulu Üyeleri Aysel Eyüpoğlu ve Yrd. Doç. Dr. Burak Nakıboğlu’nun hazır bulunduğu Anavarza Bal tesisleri ziyaretinde konuklar Anadolu’da yetişen ıhlamurdan maydanoza, pamuktan narenciyeye, lavantadan keven-kekik’e 30’un üzerinde aromoya sahip balı tatma imkanı buldu. 

KURUMSAL ÜYELERİMİZ
 
   


BİZİ TAKİP EDİN
Derneğimizi Resmi Sosyal Medya Hesaplarımızdan Takip edebilirsiniz.